برنامه اندرویدی حرفه ای کنترلر LEDRGB و۸رله با قابلیت دریافت دما

به نام خدا و با سلام خدمت دوستان

در این متلب میخوام برنامه اندرویدی چند منظوره ای رو که نوشتم خدمت دوستان معرفی کنم

        

این برنامه از سه تب تشکیل شده است که تب اول مربوط به کنترلر LEDRGB است که با سه عدد ترکبار با رنگ های قرمز و

سبز وآبی میتونید تمامی رنگ هارا روی LEDRGB ها تولید کنید و یک کادر هم در بالای ترکبار ها قرار داره که با تغییر ترکبار میتونید تغییرات رنگ را درون کادر مشاهده کنید و همچنین اگر روی کادر کلیک کنید یه PICK COLOR DIALOG مانند شکل زیر ایجاد میشه که به شما کمک میکنه رنگ مورد علاقه خودتون رو برای LEDRGB ها تعیین کنید

در تب بعدی ۸ عدد تاگل باتن قرار داره که یه LED  هم کنار این دکمه ها قرار دادم این LED که دو رنگ سبز و قرمز داره فیدبک ها هستن یعنی وقتی شما دستور روشن شدن رله ۱ رو برای میکرو میفرستید میکرو بعد از روشن شدن رله یه مد تایید برمیگردونه که برنامه اندروییدی با گرفتن کد تایید LED رو به رنگ سبز در میاره و نشون دهنده اینه که میکرو کارشو به درستی انجام داده و امکان بعدی این صفحه قرار دادن متن برای هر وسیله است که اسم دستگاه هارو داخل خوده برنامه توسط دیالوگ زیر تعیین میکنید

و با زدن سیو اسم تمامی دستگاه ذخیره میشه در دیتابیس که حتی با خروج برنامه این اطلاعات ازبین نمیرن.

و یکی از امکانات بسیار جالبه این این برنامه که همراه سخ افزار برای شما ایجاد میکنه اینه که شما فرض کنید چند دستگاه رو روشن کردید و از برنامه بیرون می آیید،و بعد از مدتی که وارد برنامه شدید با کشیدن پایین صفحه یا با اصطلاح ریفرش کردن حالت دستگاها،برنامه از میکرو میخواد که وضعیت رله ها رو بفرسته و میکرو هم وضعیت خاموش یا روشن بودن رله هارو میفرسته و تمامی دکمه ها و LED های برنامه آپدیت میشه و وضعیت رله هارو به درستی به شما نمایش میده،

حالت ریفرش به کسیدن صفحه به پایین مانند شکل زیر به وجود میاد

در تب سوم هم یک دما سنج گرافیگی همراه یک نمایش دهنده دما قرار دارد که با زدن دکمه ریفرش مقدار دما توسط واحد ADC  میکرو کنترلر خوانده شده و برنامه آن را روی صفحه مانند شکل زیر نمایش میدهد

در طراحی این برنامه سعی شده است از متریال دیزاین استفاده شود و این برنامه با IDE  اندروید استدیو به زبان جاوا نوشته شده است.

چند نکته آموزشی :

  • برای اینکه تو اندروید یه متغییر تعریف کنید که بتونید تو همه اکتویویتی ها و فرگمنت ها از مقدار اون استفاده کنید به این شکل عمل کنید

برای مثال ما یه رشته در MainActivity  شکل زیر باید تعریف کنیم

حالا در اکتیویتی ها یا فرگمنت های دیگه با کد زیر میتونید مقدار اون رشته رو بخونید

که مقدار جدید در رشته str ریخته میشه.

  • برای اینکه یه رشته رو به آرایه کاراکتری تبدیل کنید یا یک کاراکتر از رشته رو بررسی کنید از کد زیر زیر میتونید استفاده کنید:
  • برای اینکه یک قسمت و یا طول مشخصی از یک رشته را برش دهید و از آن استفاده کنید از کد زیر استفاده کنید:
که متغییر message رشته است که میخوام از کاراکتر اول تا کاراکتر یکی مانده به آخری را برش دهیم و در رشته TMPtxt بریزیم.

فیلم عملکرد برنامه و ارتباط آن با سخت افزار را میتونید در زیر مشاهده کنید:

برای توضیحات بیشتر و در مورد برنامه و  سورس برنامه میتوانید به تلگرام بنده مراجعه کنید.

نرم افزار apk اندرویدی فوق را میتوانید در زیر دریافت کنید :

 

لینک های مرتبط :

لینک مطلب بخش سخت افزار پروژه ارتباط میکروکنترلر lpc1768 با برنامه #C )

لینک مطلب بخش نرم افزار پروژه که تحت #C نوشته شده است.

لینک مطلب بخش سخت افزار پروژه ارتباط میکروکنترلر lpc1768 با برنامه اندرویدی )

لینک مطلب بخش نرم افزار پروژه که تحت اندروید نوشته شده است.

 

 

موفق و سربلند باشید!!!…

 

mehdi sehati

در این سایت پروژه و آموزش های انواع ماژول ها و میکروکنترلر ها و نحوه ارتباط سخت افزار با نرم افزار (برنامه نویسی اندروید برای گوشی و برنامه نویسی سی شارپ برای کامپیوتر) و برنامه نویسی پایتون و رسبری پای و ماژول های وای فای قرار میگیرد همچنین دوستان برای توضیحات بیشتر و سفارش پروژه میتوانند به آی دی تلگرام بنده مراجعه کنند

مطالب مرتبط

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
رضا
رضا
6 years ago

سلام.ضمن تشکر از توضیحات و معرفی برنامه خوبتون.آیا امکان دریافت سورس برنامه براتون وجود داره؟

2
0
Would love your thoughts, please comment.x