پروژه پروگرام میکروهای stm32 توسط usb flash

پروژه پروگرام میکروهای stm32 توسط usb flash

با سلام خدمت دوستان عزیز و تولید کننده.

گفتم تولید کننده چون این پروژه که الان خدمتتون معرفی میکنم بسیار بسیار کاربردی و ضروری هستش برای تولید محصولات.

شما فرض کنید محصولی تولید کردین و رسیده دست مشتری حالا لازمه دستگاه رو آپگرید کنید.قطعا ممکن نیست که همه دستگاهارا جمع آوری کنید و مجددا پروگرام کنید، در اینجا کافیست شما یه یک فایل bin به کابربر بفرستید و کاربر آنرا به فلش انتقال دهد و به usb دستگاه متصل کند.دستگاه پروگرام و آپگرید میشود،اما چگونه؟؟؟

نکته مهم:این قابلیت تنها توسط میکروهایی که دارای usb HOST هستند پشتیبانی میشود چراکه فلش نیاز به این بخش دارد به همین جهت ما از یک میکروی stm32f407 استفاده خواهیم کرد.

روش کار به این صورت است که ابتدا برنامه ای به صورت بوتلودر با حداقل حجم برای میکرو نوشته میشود که داخل وایل آن یک دکمه فشاری به نام آپگرید قرار دارد یا اینکه اگر از lcd tft استفاده میکنید در حد راه اندازی تاچ و lcd قرار دارد تا عملیات اپگرید توسط تاچ روی lcd انجام شود.

تمامی کد ها توسط توابع هال و کیوب و کامپایلر کیل نوشته شده است.

در کدی که در زیر براتون قرار دادم lcd tft ili9486 به طور کامل راه اندازی شده و میتونید از کدش استفاده کنید و استفاده از lcd کاملا اختیاری هستش درایورش روو به عنوان یک هدیه براتون قرار دادم هم در کد اصلی و هم در کد بوتلودر.

در کد اصلی علاوه وجود کتابخونه lcd براتون واحد فلش و uSD روهم راه اندازی کردم که عکس از روی فلش و uSD خوانده میشود و روی lcd نمایش داده میشود که در این مطلب فیلم راه اندازی آن را خواهید دید.

mehdi sehati

در این سایت پروژه و آموزش های انواع ماژول ها و میکروکنترلر ها و نحوه ارتباط سخت افزار با نرم افزار (برنامه نویسی اندروید برای گوشی و برنامه نویسی سی شارپ برای کامپیوتر) و برنامه نویسی پایتون و رسبری پای و ماژول های وای فای قرار میگیرد همچنین دوستان برای توضیحات بیشتر و سفارش پروژه میتوانند به آی دی تلگرام بنده مراجعه کنند

مطالب مرتبط