معرفی نرم افزار PyCharm

پایتون (Python) یک زبان برنامه‌ نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیء گرا و مفسر است که توسط خودو فان روسوم ‏ در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفه ایجاد آن تاکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌ های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌ اند و در مقابل کتابخانه‌ هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. یک کار غیر معمول که در طراحی این زبان انجام گرفته استفاده از فاصله و جلو بردن متن برنامه برای مشخص کردن بلوک‌ های مختلف کد است. پایتون مدل‌ های مختلف برنامه نویسی (از جمله شیء گرا و برنامه نویسی دستوری و تابع محور) را پشتیبانی می‌کند و برای مشخص کردن نوع متغییرها از یک سامانه پویا استفاده می‌کند. این زبان از زبان‌ های برنامه نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌ گرا است که در ویژگی‌ ها با زبان های تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌ تاک و تی‌ سی‌ ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌ کند.
نرم افزار JetBrains PyCharm Professional از شرکت JetBrains یک IDE برنامه نویسی زبان Python بسیار قدرتمند است که با ابزار فوق حرفه ای خود مدیریت پروژه ها و برنامه نویسی به زبان پایتون را آسان و سریع می کند.

   برنامه PyCharm باعث کدنویسی سریع تر و دقت بالاتر و برنامه نویسی هوشمند به زبان Python می شود. توسط مفسر هوشمند آن، کدنویسی شما به صورت آنی آنالیز می شود و خطاهای برنامه نویسی و خطای در حال اجرا گرفته می شود و توسط ادیتور هوشمند و پیشرفته خود، شما را برای کدنویسی تمیزتر و کمتر راهنمایی می کند. PyCharm در واقع یک ناوبر پروژه کامل است که می توانید فایل های پروژه را به آن معرفی کرده و بین تمامی فایل های پروژه به زبان پایتون نوشته شده جستجو کنید، بین متغیرهای مختلف در فایل های مختلف پل بزنید و تغییر لحظه ای ایجاد کنید. این IDE همچنین از Google App Engine نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید برنامه های به زبان پایتون خود را با آن در گوگل اپز منتشر کنید.

این نکته روهم بگم که :

 بهترین برنامه ها برای برنامه نویسی در زبان پایتون:
اول: خود ویرایشگری که سایت پایتون ارائه داده است که پس از دانلود و نصب آن یک فایل متنی گشوده و برنامه خودتون رو توی اون نوشته و با کلید f5 برنامه رو اجرا می کنید.
دوم: نرم افزار pycharm که علاوه بر داشتن محیط زیبا، دارای دیباگر خیلی خوبی هم هست که سریع میتونید مشکلات کد نویسیتون رو برطرف کنید.

mehdi sehati

در این سایت پروژه و آموزش های انواع ماژول ها و میکروکنترلر ها و نحوه ارتباط سخت افزار با نرم افزار (برنامه نویسی اندروید برای گوشی و برنامه نویسی سی شارپ برای کامپیوتر) و برنامه نویسی پایتون و رسبری پای و ماژول های وای فای قرار میگیرد همچنین دوستان برای توضیحات بیشتر و سفارش پروژه میتوانند به آی دی تلگرام بنده مراجعه کنند

مطالب مرتبط

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x