نصب کتابخانه Dlib بر روی ویندوز و پایتون ۲٫۷

 به سلام ، تقریباً یک سالی هست که یک کتابخانه جدید به نام Dlib منتشر شده که در زمینه های مختلف مخصوصاً پردازش تصویر طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. کلید توسعه و ساخت این کتابخانه برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ و توسط دیویس کینگ زده شد و اواخر سال ۲۰۱۶ نسخه قابل استفاده آن بر پایه زبان ++C عرضه شد. این کتابخانه بر پایه یادگیری ماشین و در زمینه های شبکه، جبر خطی، پردازش تصویر، بهینه سازی عددی، محاسبات عددی و … توسعه یافته است.

    البته به دلیل جالب بودن توابع این کتابخانه، بعد از گذشت مدتی، افراد شروع به کامپایل کردن توابع و ماژول های آن توسط نرم افزارهای CMAKE، Visual Studio و Anaconda برای استفاده در زبان پایتون کردند. تاکنون نسخه ۱۹٫۴ این کتابخانه نیز معرفی شده است. وبسایت معتبر www.learnopencv.com نحوه نصب جدیدترین نسخه این کتابخانه را بر روی سه پلتفرم ویندوز، لینوکس (Ubuntu) و Raspberry را بیان نموده است.

   اما مشکلی که برخی از افراد از جمله من با آن برخورد کردیم، عدم نصب Dlib نسخه ۱۹٫۴ بر روی ویندوز ۶۴-بیتی، پایتون ۲٫۷ و opencv 3 بود. مشکل از آنجایی بود که این نسخه از کتابخانه Dlib، بر روی پایتون ۳٫۵ به بالا و ۶۴-بیتی عرضه شده است. بعد از بررسی نسخه های پیشین، بالاخره موفق شدم نسخه ۱۸٫۱۷ را با موفقیت روی ویندوز نصب کنم. خوشبختانه بعد از مدتی جستجو در اینترنت تونستم کتابخانه کامپایل شده و آماده Dlib را پیدا کنم. می توانید آن را از اینجادانلود نمایید. این نسخه سازگار با ویندوز ۶۴-بیتی، پایتون ۲٫۷ ۳۲-بیتی و opencv 3. فرمت فایل whl. است. و اما نصب آن.

۱- پس از دانلود، آن را درون آدرس C:\python27\scripts قرار دهید.

۲- برای نصب آن از دستور pip استفاده می کنیم. سپس پنجره فرمان یا همان cmd را گشوده و با دستور زیر وارد پوشه scripts شوید.

cd “C:\python27\scripts”

۳- اکنون کافیست با دستور pip این فایل را نصب کنیم.

pip install dlib-18.17.100-cp27-none-win32.whl

۴- بعد از نصب درون پایتون می توانید با تایپ import dlib از صحت نصب این کتابخانه مطمئن شوید.

موفق باشید.

mehdi sehati

در این سایت پروژه و آموزش های انواع ماژول ها و میکروکنترلر ها و نحوه ارتباط سخت افزار با نرم افزار (برنامه نویسی اندروید برای گوشی و برنامه نویسی سی شارپ برای کامپیوتر) و برنامه نویسی پایتون و رسبری پای و ماژول های وای فای قرار میگیرد همچنین دوستان برای توضیحات بیشتر و سفارش پروژه میتوانند به آی دی تلگرام بنده مراجعه کنند

مطالب مرتبط

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
2 years ago

برای من ارور داد
WARNING: Requirement ‘dlib-18.17.100-cp27-none-win32.whl’ looks like a filename, but the file does not exist
ERROR: dlib-18.17.100-cp27-none-win32.whl is not a supported wheel on this platform.
WARNING: You are using pip version 21.3.1; however, version 22.0.3 is available.
You should consider upgrading via the ‘i:\python38-32\python.exe -m pip install –upgrade pip’ command.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x